Az RRF iskola projektek és az ahhoz kapcsolódó tartalmak elérhetőek az alábbi linkre kattintva:
Projekt azonosító száma: RRF-MMSZA-1.0.0.1-23-2024-00002
Végső kedvezményezett neve: Baptista Szeretetszolgálat Egyházi Jogi Személy
Projekt címe: Mintaiskola modellprogram megvalósítása Tiszakerecsenyen
Megvalósítás helyszíne: Hétvezér Baptista Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola Tiszakerecsenyi Telephelye (Cím: 4834 Tiszakerecseny, Árpád u. 30.)
A támogatás összege: 399 999 352 Ft
A támogatás mértéke: 100 %
A projekt kezdete: 2024. január 01.
A projekt befejezése: 2026. március 31.
A Baptista Szeretetszolgálat jelentős eredményeket ért el a hátránykompenzáció, a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelése, a kiemelkedő képességű gyermekek tehetséggondozása, a két tanítási nyelvű oktatás erősítése és számos sportág területén. A szakképzés területén az egyik legnagyobb egyházi fenntartó, számos ágazatban biztosítja hazánk szakember utánpótlását, emellett jelentős szerepet vállal a művészeti és sportiskolai oktatásban. A szervezet munkájának alapelve, hogy ezeken a területeken csak a belső motiváció felkeltésével és a Jelenlét folyamatos fenntartásával lehet elérni hosszú távon is eredményes változást. A társadalmi integráció leginkább a gyermekekbe való befektetés által érhető el.
A Hétvezér Baptista Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola Tiszakerecsenyi Telephelyének „A” típusú Mintaiskola programja a köznevelési intézmények-, és a helyi közösség fejlesztésére, a marginalizált csoportok, különösen a roma közösség integrációjára irányul annak érdekében, hogy javítsa az oktatáshoz való hozzáférést, elősegítse a társadalmi integrációt, és növelje a munkaerőpiaci érvényesülés lehetőségeit. Ezen célok elérése érdekében a program integrált megközelítést alkalmaz, amely ötvözi az oktatási-, szociális- és munkaerőpiaci fejlesztéseket. A fenntartó a nevelőtestülettel együtt elkötelezett a saját arculatú „minta iskola” megteremtésében, mely elősegíti a tanulói teljesítmények növekedését.
Az intézmény tervezetten és dokumentálhatóan törekszik a Mintaiskola vízióban foglalt többszempontú célállapotok elérésére, képes leírni, standardizálni és a hasonló típusú intézményekkel megosztani a kulcsfolyamatok közül az általa azonosított és adaptációra előkészített jó gyakorlatait. A disszeminációs tevékenység 15 köznevelési- és 1 szakképzési intézményt érint. A Mintaiskola program az oktatási intézmények helyi sajátosságokra reflektáló fejlesztése, a pedagógusok motivációjának megerősítése, szakmai szolgáltatások, módszertani mentorálás, eszközök biztosítása révén. Célcsoportja a szülő-gyermek-pedagógus hármas egység.
A projekt célja, hogy adaptálható, a célcsoportba tartozó diákok sikerességét elősegítő, a tanulók szükségletein alapuló pedagógiai modell – módszertanok jöjjenek létre, a vonatkozó standardok szakmai ajánlásai, elvárásainak figyelembevételével 7 kulcsfolyamat mentén. Az intézményi célok a program 5 fő célkitűzése mentén az iskolai lemorzsolódás csökkentésére, a kompetencia eredmények javítására, a digitális- és idegennyelvi kompetenciák fejlesztésére, a versenyeken való helytállásra, a munkavállalói képességekre és a társadalmi mobilitás növelésére hatnak, valamint mind több tanuló érettségit adó középiskolai felvételét célozzák meg.
A program különös figyelmet fordít a hátrányos helyzetű csoportokra. A projekt a 21. századi képességek (NAT 2020) fejlesztését, a jelzőrendszeri tagok együttműködésének javítását, az óvoda-iskola átmenet és az adaptációs időszak fejlesztéseit támogatják. A szakmai munkát támogató tevékenységek közé tartozik a pedagógusok kommunikációjának, együttműködésének javítása, a pedagógus képességek fejlesztése (képzések, belső- és külső tudásátadás) és nyomonkövetése, és a minőség-ellenőrzés. A pályaorientációs tevékenységek, mint a differenciált pályaválasztást előkészítő foglalkozások, segítik a diákokat a munkavállalási lehetőségek megértésében és a társadalmi mobilitás növelésében.
A szakmai program szorosan illeszkedik Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervéhez, az alábbiak szerint:
-Az egyenlő hozzáférés az oktatáshoz és a digitális készségek fejlesztése hozzájárul a társadalmi kohézió és a gazdasági növekedés előmozdításához.
-A szociális és kommunikációs készségek, valamint a pályaorientációs tevékenységek támogatják a munkaerőpiaci integrációt és a társadalmi mobilitást.
-Az inkluzív oktatási környezet elősegíti a társadalmi egyenlőséget és csökkenti a társadalmi kirekesztődés kockázatát.
Projekt hosszú távú hatásaként javul a társadalmi integráció, fejlődnek a marginalizált csoportok képességei és készségei, bővülnek a munkavállalási, oktatási lehetőségeik. A fenntarthatóság érdekében a projekt alkalmazkodik A Tiszakerecsenyben megvalósítani tervezett Mintaiskola szakmai program egy olyan kezdeményezés, amely jelentős mértékben hozzájárul a marginalizált csoportok társadalmi integrációjához, oktatási lehetőségeik javításához, munkaerőpiaci esélyeik növeléséhez.
A program hosszú távú fenntarthatósága és a Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervével való összhangja biztosítja, hogy a helyi közösség és a társadalom egésze is profitáljon a projekt eredményeiből. A komplex szakmai fejlesztés a közösségi jelenlét egyik alapvető alkotóelemét képezi.
Összességében a köznevelési intézményeket általában érintő egységesített módszertanok helyett az adott intézmény igényeihez igazított, lefektetett modell és módszertan mentén egy szakmai közösségfejlesztés valósul meg a projekt keretében.
Projekt azonosító száma: RRF-MMSZA-1.0.0.1-23-2024-00002
Végső kedvezményezett neve: Baptista Szeretetszolgálat Egyházi Jogi Személy
Projekt címe: Mintaiskola modellprogram megvalósítása Tiszakerecsenyen
Megvalósítás helyszíne: Hétvezér Baptista Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola Tiszakerecsenyi Telephelye
A támogatás összege: 399 999 352 Ft
A támogatás mértéke: 100 %
A projekt kezdete: 2024. január 01.
A projekt befejezése: 2026. március 31.